Direktlänk till inlägg 24 april 2017

Man måste känna sig älskad för att kunna älska!

Av Kaela - 24 april 2017 12:58



 



 
För dig som läst mig ett tag och gör det nu och då är det nog helt klart att jag med jämna mellanrum "fuskar i mitt gamla jobb" som frivilligsamordnare.

Ibland genom att vara där- men oftast faktiskt genom att vara bollplank för frivilliga som behöver någon att prata med i sitt uppdrag.

En stor del av mitt arbete när jag arbetade var just stödsamtalen -  men inte för min efterträdare eftersom hon bara kan arbeta halvtid och får lov att ta bort mycket av det som egentligen är väldigt nödvändigt..

För mig är det en sorg att se att de frivilliga blir utan stöd.

Så jag ställer mer än gärna upp hur mycket som helst.


Idag har jag träffat en frivillig som är stödperson för en tonårstjej. Hon är själv bara lite över tjugo.

Den här lilla tonårstjejen har stora problem med att känna sig älska.

Och ibland vill hon inte gå till skolan.

Som idag.

Så då träffades vi istället.


Svårt att se någon så ung som mår så dåligt.

Hon sa bland annat:

Hur ska man kunna älska andra när man inte älskar sig själv?
Hur ska man kunna älska sig själv när man inte blir älskad av någon annan?
Hur ska man kunna bli älskad av någon om man inte tycker man är värd något?


Tunga frågor och så viktiga.

Vi gick en promenad tillsammans och sedan en stund på ett fik.


Jag blir så imponerad av vår unga frivilliga som verkligen gör en otrolig insats.

Och som är så engagerad.


När jag sa det till henne en gång sa hon: "Hon känns som min lillasyster"


Vi måste se till att älska varandra så att alla orkar älska sig själva.

Det är runt detta mina tankar rör sig nu.



 
 
Ingen bild

Stina

24 april 2017 14:29

Inte lätt att lämna ett sådant jobb som du haft, fint att du kan ställa upp privat också, kram Stina

Kaela

24 april 2017 14:39

Nej det är sant Stina. Det är något av ett sorgearbete.
Men det underlättas betydligt av att jag känner att jag ännu kan göra insats.

Kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards