Alla inlägg den 25 oktober 2018

Av Kaela - 25 oktober 2018 18:48






       


 Man hinner allt man skka göra om man bara inte har bråttom!"r

Av Kaela - 25 oktober 2018 16:28

               

         

 

   

 

 

Många läser idag böcker genom att lyssna på när någon annan läser dem

Tur att det finns för Men för den som inte ser finns inget annat alternativ.

För  mig och många andra som inte ser är det tur att denna möjlighet finns.

 

Men jagsaknar bokläsandet.

Att få väga en bok i handen, njuta doften och läsa på baksidan....bläddra lite,.

Ungen lyssnarbok kan slå den upplevelsen.

Visst är jag tacksam för möjligheten aTT TA DEL Av författares verk.

 

 

Det som 'r en lyx för seende är en ibland lite bister nödvändighet för synskadade.

 

Ibland vill man ju till exempel läsa om en mening eller ett stycke.

Det går med en lyssnarbok också förstås men är mycket krånglihare.

 

L'ser många deckare nu eftersom det kanske inte är loka ofta man vill läsa om.

Och blir ledsen över att ordet "lik" används så ofta istället för ordet "kriopp.

 

Kropp är så mycket mera respektfullt för dey som nyss var en levande människa.            

 

 

Av Kaela - 25 oktober 2018 07:05

            

 

 

 

 

Ensalig blandning sa en vän som läste min blogg!

Och jag kände mig bekväm med det!

För det är jag ju!

En salig blandning!

 

Men är vi intealla det?

 

En salig blandning av vilor som drar åt olika håll.

Av viljor som växer sig starka och viljor som kroknat.

 

Av önslningar och hopp.

Av kärlek - och en del motsatta k'nslor som vi kanske inte så gärna vill kännas vid!

 

En böandning av rädslor och mor om vartannat

 

Men just denna saliga blandning som utgör dig och mig är ändå en unik blandning för dig och en annan unik blandning för mif

 

Önskar dig en riktigt bra dag!

Av Kaela - 25 oktober 2018 06:51

        

 

”Någon patriot har jag aldrig varit. Vi är alla människor – det har varit mitt speciella patos här i livet."”

 

Av Kaela - 25 oktober 2018 06:27

 

            

 

 

 

Som jag förstår det, kommer solen som varit med stora delar av dagarna den senaste tiden att svika oss idag.

Gråa dagar jar sin tjusning de också!

Det är +5 grader och svag vind.

Troligen någon regnskur under dagen säger väderårofeterna-

 

 

Dagens officiella temadagar:


25 Oktober
Världspastadag


25 Oktober
Världspastadag

 

 

Inga och Ingalill har namnsdag idag - och jag säger ett stort GRATTIS!

Säger GRATTIS också till DIG som fyller år idag!

 

DU är oändligt värdefull!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards