Alla inlägg den 6 oktober 2018

Av Kaela - 6 oktober 2018 17:32

            

 

ORDET FÅR ALDRIG GLÖMMAS 


Länkar brista i kedjan
levande händer bli kalla
Skola vi åter få mötas
- frågande stå vi alla

Frågan är svår att ställa
frågan är svår att besvara
Uppbrottssignaler ljuda
- då får man redo vara

Livslågor tändas och släckas
jordiska hjärtat gråter
men ordet får aldrig glömmas
- Livet skall skänkas åter -

 

* Sista strofen utgår texten på stenen
i Minneslunden, Skogskyrkan, Alvesta.

 

 

Av Kaela - 6 oktober 2018 14:16

        

 

 

Ännu en strålande soldag i min stad.

Bra för alla som  voll vara ute.

Och jag sällar mig till deras skara eftersom jag och dat               orn inte blir överens.

Min brist på syn vill ha ljusfritt i rummet när jag använder datorn.

Och det går inte trots tasppra försök med att hänga för med svart filt + persienner!

 

Så konstigt fungerar det ibland då det mesta av synförmågan är borta.

Av Kaela - 6 oktober 2018 10:55

            

 

 

 

 

En man vill alltid vara en kvinnas första kärlek – en kvinna vill alltid vara en mans sista äventyr. 

Olle Peson

Av Kaela - 6 oktober 2018 09:29

 

        

 

Sovmorgon när det är lördag förstås

Det är +9 grader o Norrköping så här på sjusovarmorgonen - och mycket svag vind.

 

 

Dagens officiella tema;

6 Oktober
Nationella anhörig

 

 

 

Jenny och Jennifer  har namnsdag odag och gratuleras varmt!

Lika varmt gratuleras DU som har födelsedag idag - 6 oktober

 

Du skapar en härlig skillnad i mångas liv!  

 

 

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards