Alla inlägg den 3 oktober 2018

Av Kaela - 3 oktober 2018 17:30

     



Det närvarandets rikedom - inte senare - inte imorgon - just nu! 

Jag stiger oftast upp tidigt på morgonen - det är något av det finaste som finns att gå ut på altanen och känna hur frisk luften är - titta på stjärnorna (om vädret är klart) - ana den kommande gryningen.

Om det är stjärnklart brukar jag tänka att miljoner år bakåt bor just nu i den här stunden.

Det är så stort att vara människa - att få vandra på den här planeten som vi kallar jorden en stund.

Det är tankar som oftast kommer till mig när jag står därute och ser upp emot rymden.


Det är så lätt att hela tiden leva imorgon - och när imorgon blir idag - så är jag ändå inte där.

Om jag inte medvetet stannar upp och funderar över det stora i att just nu - just idag - är jag här och nu.

Så lätt att oroa sig för morgondagen fast allt är bra idag....


Och tänk att det enda vi har är just nu....om imorgon inte kommer - vad oroade vi oss då för?

Av Kaela - 3 oktober 2018 09:45

På den här länken kan du läsa en mycket tänkvärd artikel "Äktenskap är inte för mig!


Man undrar kanske lite var det ska hamna när man börjar läsa.....men man upptäcker snaret en vidunderligt stor sanning i orden!



 

Av Kaela - 3 oktober 2018 07:30

              

 

 



Sorgens ärende

att bana väg

för glädjen

liksom

även den mörkaste natten

drunknar i morgonljus

 

Kaela
Av Kaela - 3 oktober 2018 06:55

            

 

 

Hösten är verkligen här.

Med kylan från det öppna fönstret och sin karaktäristiska doft!

+7 grader i Norrköping i ottan idag.

En försiktig risk för regnskurar.

Ganska blåsigt.

 

Dagens officiella teman.

3 Oktober
Neurodagen
Alla pojkvänners dag*

 

 

Ferdinand och Nanna har namnsdag idag och gratuleras förstås så varmt!

Det gör också DU som fyller år idag!

Kanske är du en droppe i havet, men havet vore inte havet utan dig!  

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards