Alla inlägg den 9 december 2010

Av Kaela - 9 december 2010 18:19

Citroens Sverige-chef böteslägger den som kommer försent till jobbet med armhävningar.

Den senfärdige får göra lika många armhävningar som de minuter som gått sedan den egentlige starttiden på jobbet när den sene anländer.


Läs här i Tidningen Chef

Av Kaela - 9 december 2010 18:12

Att bli mer eller mindre hånad av den läkare som ställer diagnos - det är något som Peggy Måbring har upplevt.

Hon säger att ett vänligt ordsitter kvar hela livet och ett elakt lika länge.

Skillnaden är bara att det vänliga ordet lyfter och det elaka ordet gör ont.


Klok och viktig iakttagelse.

Peggy har mycket att lära oss som hon själv har fått lära den hårda vägen.


Här möter du Peggy  - i Hallandspostens artikel om henne

Av Kaela - 9 december 2010 18:08

En lärare i Halmstad förde ut en elev ur klassrummet.

Avskedades utan någon lön.

"Snart har vi nog inga lärare i Sverige - föräldrarna får undervisa sina bortskämda barn själva" sa en bekant som är lärare för ett tag sedan.....

Inte utan att man tror det kan bli så när man läser artikeln i Hallandsposten

Av Kaela - 9 december 2010 10:18

Något förvånad läser jag i Expressen att Hennes&Mauritz har klassat som Sverioges bästa arbetsgivare enligt företaget Universums undersökning.


Här kan du läsa om ytterligare företag som placerat sig på listan som bra arbetsgivare.

Av Kaela - 9 december 2010 06:12

  

 

Godmorgon!


Idag är en bra dag.

Oavsett att den ser tuff ut så här på morgonen när jag blickar ut över den genom en titt i min almanacka....

 

Om det jag oroar mig för är det värsta som någonsin kommer att hända mig, då är livet trots allt rätt bra.

Denna värld är ju ofullkomlig.

 

Det är okej för mig att vara för trött eller för jäktad för att ställa upp på något som inte är så viktigt.

 

Har det här någon betydelse om ett halvår?

 

Kommer jag fortfarande att gruva mig för detta om ett år?

 

Vad som än går på tok i dag kommer jag att hålla utkik efter något jag är tacksam för!

 

 

Av Kaela - 9 december 2010 06:01

"Vill du bära min kofta
av sorg?


Den är tung av vemod
och dyblöt av tårar

stickad av vägar som mötts
och snabbt skiljts


Några trådar har slitits av

En del trådar hänger som vid stup
men håller ännu
fast

Den går nog att laga

Vill du bära min kofta
så varsågod!

Jag klär så gärna av mej för dej"


Dikten är ett smakprov ur Thomaz Ransmyrs bok:"Vill du bära min kofta"


En underbar julklapp till någon du tycker om (eller varför inte till dig själv)som gillar lite annorlunda dikter.

Du kan köpa den direkt från förlaget här

 


Av Kaela - 9 december 2010 05:57

Barnsjukvården anser att de många som tar sin bebis med sig och reser utomlands inte är medvetna om riskerna.

Visst kan man se artikeln som skrämselpropaganda- men jag tycker det är en bra upplysning och motvikt mot alla glättiga reportage om hur lätt det är att ha sin bebis med sig på utrikesresor - även när man reser långt.


Till artikeln i Svenska Dagbladet

Av Kaela - 9 december 2010 05:52

Det kan kosta att göra gott.

En man som var ute med sina kompisar fick veta att det brann i hans lägenhet.

Han visste att det i lägenheten ovanför hans fanns fyra katter.

Trotsande förbudet att ta sig in i fastigheten räddade han katterna - och åtalades....50 dagsböter blev straffet!


Källa: Dagens Nyheter

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards