Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

Rebecca: Katter är sig lika...

Av Kaela - 29 oktober 2008 12:20

Boende runt S:t Lars-parken i Lund oroade sig för den stackars katten som satt högt upp i ett träd - till synes utan att kunna komma ner - dag efter dag. På fjärde dagen hade Räddningstjänsten en stund över och skickade en stegbil till hjälp. Katten lät lugnt Räddningstjänsten ställa i ordning och börja hissa upp korgen med två brandmän i - men när de nästan kommit fram till den, hoppade den ner på egen hand och lunkade hemåt...


Tänk att man aldrig ska få sitta i fred i ett träd, va...


Se filmen på Sydsvenskans web-TV här

Se också Sydsvenskans "hemma hos-reportage" hos katten, som visar sin favoritplats i hemmet - så högt man kan komma i bokhyllan - och sin "favoriträtt" - vispgrädde på tallrik... Här

 
 
mammie

mammie

29 oktober 2008 14:42

katter lär man sig aldrig att förstå sig på.
Det är en del av tjusningen med dem.
Vi har en "Måns" (tror han heter så, och han lystrar till det namnet...som kommer skrikande efter lite kel varje morgon klockan kvart över fem när jag hämtar tidningen.
Älskar dig!

Mammie

http://elim77

 
Rebecca

Rebecca

31 oktober 2008 12:12

Ja, de har sina bestämda åsikter om saker och ting... Börjar nog bli dags att skaffa en ny, eller två, här snart. Men vi har sagt att vi ska vänta ett halvår, får se om vi lyckas med det...

Det blev nästan en ny för någon månad sen när jag hittade en rufsig och tufsig och uppenbart övergiven kattunge inne i Lund - varför gör folk så? - men den var för snabb för mig, så jag lyckades inte få tag på den. Och i somras när vi som enda gäster åt på en uteservering i Helsingør på kvällen, kom plötsligt en kattmamma fram från under en trappa med sina ungar för att hämta lite fisk och kyckling och sånt som matgästerna tappat på marken, eller lämnat. Tror inte hotellet vi bodde på hade uppskattat att få en kattunge som medboende i rummet..., annars kunde man nog tänkt sig en av dem också...

Älskar dig också!
/Rebecca

http://kaela.bloggagratis.se

 
mammie

mammie

31 oktober 2008 21:31

Jag förstår att det suger att skaffa en ny liten fyrbent.
Eller.. som du säger...två.
Kanske vore det bra att ta båda på en gång så ingen har nån favör före den andra.
Ikväll är jag trött och huvudet värker.
Hoppas du mår bättre.
Älskar dig!

http://kaela.bloggagratis.se

 
Rebecca

Rebecca

3 november 2008 18:23

Ja, vi tänkte att det kanske är bra att ta två ur samma kull, som redan är vana vid varandra och inte behöver konkurrera så mycket. Men vi får väl se.

Jag mår bra, möjligen en förkylning på gång, det lär väl märkas om den bestämmer sig för att bli på allvar... Hoppas din huvudvärk och trötthet gett med sig efter nu efter helgen!

Älskar dig!

http://kaela.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards