Alla inlägg under oktober 2018

Av Kaela - 9 oktober 2018 07:30


    





Välsignade är de som ger utan att komma ihåg och tar emot utan att glömma.


 Okänd tänkare

Av Kaela - 9 oktober 2018 06:26


 

 

 

               

 

 

 

Det är verkligen något av Brittsommar i Norrköping och förmodligen i övriga delar av södra Sverige-

+12 grader med viss riisk för regn idag. Lite blåsigt!

 

Dagens officiella te,am

n;

9 Oktober
Världspostunionens dag*
Minnesdag för avskaffandet av Sveriges transatlantiska slavhandel*

 

Imgrid och Inger har namnsdag idag - den 9 oktober och jag gratule
DU som fyller år idag (liksom mannen i mitt liv gör) får också varma gratulationer

Det finns bara EN DU!  

Av Kaela - 8 oktober 2018 18:46

  


a

Familjer behöver inte a vara av samma blod.
Det är människorna i vrt  liv, som vill att vi ska vara i deras.

De vi delar livet med är våra allra närmaste - vår familj!
De som accepterar oss för den vi är.
De som älskar oss och är beredda att göra allt för oss!

De är vår familj!

 

Av Kaela - 8 oktober 2018 17:11


     



Så fimt det är att få ett oväntat telefonsamtal från den människlka man just har i tabkarna

 

Men vad är det egemtligen som gör att det sker så ofta.

Precis som när man är ute på stan och möter just den som nyss var - eller som är - i ens tankar.

 

Finns det osynliga tråfar mellan oss som känner varandra?

Svårt att hitta något annat svar på dessa fenomen som jag tror vi alla har varit med om!

 

Känns fint - tycker jag - att tänka att det finns osynliga trådar emellan oss!

 

Vi har betydelse för andra och andra har betydelse för oss

 

Låy oss tänka på varandra - sända ut varma goda tankar så blir livet lite lättare för oss alla½

Det är jag s'äker på½

Av Kaela - 8 oktober 2018 07:30

 





Människobarn

förlita dig på Ljuset och Godheten
så det år som står på tröskeln
blir ett år av visdom och nåd

uträckta händer
och kärlek.

lita på din innersta kärna
och dig ska bli givet
glädje, frid och tacksamhet.

släpp
det du har för händer

anslut dig till oss
som ligger i ömt försåt
med och för
dem som lider

använd din födelsegåva
ös ur den oändliga kärlekens hav

fly inte faran

möt den med Ljus


Kaela

Av Kaela - 8 oktober 2018 06:55

            

 

 

 

Gråväder och ganska blåsugt.

+12 grader är måndagsmorgonens väder i Norrköping!

Kamske kan man tycka som n¨ågon sa på radion som jag överlyssnadr på medan jag skriver att det är typiskt m¨ndagsv'der

 

Dagens offemtöiga teman:

8 Oktober
Vägledningens dag*


Nils har namnsdag idag och jag gratukerar!

Gratulerar ocls¨DIG som fyller år debnna

 

!Du är en glädjekälla  

Av Kaela - 7 oktober 2018 18:27

               

 

 

 

Precis hemkommen från en föreläsning ii Hedvigs kyrk ka här i Norrköping.

Stora delar av föreläsningen o ommskulle jag vilja säga handlade om hur svårt det är att komma som flykting till Sverige.

 

Vi tror gärna att vi är normen....att det är ungefär som vi som de flesta lä'nder som vi anser som civiliserade har det!

 

Men istället är vi ett undantag.

 

Inte många lä'nder är så sekulariswerade.

Inte många har så stor del av äldreomsorgen lagd på det offentliga.


I många av de länder vårta nya landsmän kommer ifrån består familjen av mamma pappa mormkor morfar, kanske farmor farfar, mpostrar morbröder farbröder och syskon och kusiner.

 

I Sverige är många av våra hushåll ensamhushåll.

Familjerna är småå och bestär av mamma, pappa barn....eller mamma barn ena veckan och pappa barn veckan därpå.

 

De flesta kvinnor ii många andra länder är h.

Hod oss jar alla kvinnor egentligen både rättighet och skyldighet att försörja sig sjäva.


Olikheterna är otroligt stora!

Inte lätt att vara ny och sätta sig in i allt detta.emarbetande

 

Av Kaela - 7 oktober 2018 09:46


  •             

    "Jag och min publik förstår varandra mycket väl:

    den hör inte vad jag säger, och jag säger inte vad den vill höra".

    Citat av Karl Kraus.

     

     

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards