Alla inlägg den 4 oktober 2017

Av Kaela - 4 oktober 2017 19:00

 




Idag är det lite darrigt - men imorgon ska det vara bättre.

Jag vill bara säga att jag är mycket imponerad av de fantastiska sjuksköterskerna på endokrinmottagningen på Vrinnevi.

Omsorgsfulla -  vänliga - med inlevelseförmåga på ett sätt som fullkomligt överrumplade mig ialla fall.

De är verkligen" rätt person på rätt plats!!"


Nu ska jag krypa nner mellan lakanen och hoppas på en god natt och ett friskare uppvaknande imorgon.

Önskar DIG en fin kväll och en god natt!


Av Kaela - 4 oktober 2017 13:47

 


I tidiga morgonen var jag på sjukhuset för nytt försök  att få in det viktiga botemedlet genom dropp i mina ådror.

Förra veckans försök resulterade i att de efter otaliga stick och försök inte fick till någon "infart" Och tvingades avbryta och skjuta upp det till idag!

Idag gick det direkt!!

Underbart  - jag var nästan svimfärdig när jag kom dit.

 

Vanliga biverkningar av detta medel mot Osteoporos (benskörhet) ger biverkningar nu i ett par dagar (sägs att det tar en till tre dagar i allafall) i form av orkeslöshet och feber.

Sitter i soffhörnan - eller halvligger och lyssnar på Emelie Schepps sista bok: Pappas pojke!

Av Kaela - 4 oktober 2017 06:51

 

 

 

Du talar till mig 
genom dina tårar 

ber mig ta av 
mina skor 

och gå barfota med dig 
dricka sorgen 
ur din handflata 
medan mina fötter blöder 
av de vassa stenarna 

dina läppar är stela 
som frusen tvätt 
om vintern 

när du lägger 
ditt flämtande hjärta 
i mina darrande händer 


försiktigt 
som en droppe dagg 
i soluppgången 

ska jag bära det


Kaela

Av Kaela - 4 oktober 2017 05:30

     




Idag är det onsdagen 4 oktober - mörkt ännu utanför fönstret så vad det blir för väder idag återstår att se.

Frans och Frank har namnsdag och gratuleras förstås så varmt.

DU som fyller år idag gratuleras också varmt förstås.

För den här dagen finns det flera olika teman.

Men det man mest brukar prata om är" Internationella diabetesdagen" och "Djurens dag".

Se till att få en dag som lyser lite extra nu - ni som är bemärkelsedagsbarn idag!


Frans eller Franz är ett mansnamn som är en tysk kortform av det latinska Franciscus eller italienska Fransesco som ursprungligen var ett tillnamn med betydelsen "den franske" eller "fransman". 
Namnet hade sin högsta popularitet runt förra sekelskiftet, men har aldrig varit något riktigt modenamn.

7 395 män i vårt land heter Frans. Dessutom en kvinna.

Som efternamn bärs namnet av 55 personer.

 

*  Frank är en kortform av det engelska namnet Francis som i sin tur kommer från det latinska namnetFranciscus. Detta var ursprungligen ett rent tillnamn med betydelsen "den franske" eller "fransman".
8 8 75 män bär namnet Frank

Dessutom bärs namnet som efternamn av 2 579 personer.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards