Alla inlägg under oktober 2018

Av Kaela - 30 oktober 2018 06:59

 

        

 

 

 

 

Det är nog inte många Norrköpingsbor som går ut idag!

Setregnar och sägs göra det hela dagen.

Det blåser och är +4 grader däe ute!

 

 

Dagens officiella tema_


30 Oktober
Dennis Ritchie Day*

 

Elsa och Isabella har namnsdag idag  och jag sällar mig tull gratulanterna!

Det för jag också hos DIG som har födelsedag idag!

 

Du är som regnbågen . - mångfacetterad och hoppingivande!  

 

 

Av Kaela - 29 oktober 2018 21:00

 

 

 

"När jag har torkat mina tårar och andats ut några minuter så inser jag plötsligt det oundvikliga. Jag gråter över den tid som flytt. Jag är gammal."

 

Du tror förstås att ovanstående yttrats av en 75 åring eller åtminstone någon som är 65.

Fel!

Kvinnan bakom orden har just fyllt trettio.

Anledningen till tårarna var insikten om hur snabbt tiden gått sedan hon fyllde 20 år!

Och nu står trettioårsdagen för dörren.

 

Jag som är betydligt äldre skulle inte komma på ideén att kalla mig själv för gammal.

Det beror förstås på att jag har upptäckt att gammal - det är ett begrepp som jag hela tiden skjuter framför mig.

Men man har inte riktigt lärt sig detta vid trettio.

Jag har själv aldrig senare känt mig så gammal som just runt trettio.

Känner mig mycket yngre idag.

 

Funderade på detta idag under tiden som jag gick på en promenad.

Och jag har lite svårt att förklara varför man känner sig gammal vid trettio - men jag tror att det beror på att man insett att det är hög tid att vinka adjö till ungdomen.

När man gott och väl gjort det så kommer inte sorgen över åren som går på samma sätt.

Och gammal - nej det ligger åratal framöver.

Eller hur?

 

Av Kaela - 29 oktober 2018 07:29

                 

Att vara närvarande är alltid oändligt mer verkningsfullt än något man kan säga eller göra, även om närvaron ibland också kan ge upphov till ord eller handlingar"


 

Eckhart Tolle

 

Av Kaela - 29 oktober 2018 06:59

                   

 

 

 

 

Vädret i Norrköping idag är en upprepning av vädret igår.

+1 grad och rejält blåsigt!

Men blåst hör ju hösten till.

Löven kan behöva vindarna för att bli av med sina löv.

 

Dagens officiella teman:

29 Oktober
Internationella psoriasisdagen*
Internets dag*

 

Viola har namnsdag idag och gratuleras hjärtligt! Lika hjärtligt gratuleras du som fyller år idag!

 

Glöm inrte att världen är en spegel. Det vanlig är att man får tillbaka lika många leenden som man ger!  

 

 

 

 

 

Av Kaela - 28 oktober 2018 16:08

 



Börja med att göra det nödvändiga, gör sedan det möjliga, och plötsligt gör du det omöjliga.

 

Okänd tänkare

Av Kaela - 28 oktober 2018 16:00




 


O nej,

sorgens ord dödar ingen.
Det är ordlösheten som dödar.
Talande lever vi,
stumma dör vi.


Lyssna då till min röst,
en arm låga som lyser
på grottans väggar.
- Ingen är här,
ingenting är att frukta
så länge ordet finns
och lågan lyser.
Olof Lagercrantz

Av Kaela - 28 oktober 2018 08:56

  Kaler           7   

 

Solen har kämp<r

Men det är en enda +grad och det är en viss vind så söndagspromenaden riskerar nog att bli en lylig upplevel

 

Dagens officiella teman:


28 Oktober
Bilens dag*
Internationella animationens dag*

 

 

 

Simon och Simone har namnsdag och jag gratulerar varmt!

DU som har födelsedag ger jag förstås lika varma gratulationer.

 


Du är en kompeuent person full av möjligheter - låt ingen inbpööa dig något annat!  

 

 


Av Kaela - 27 oktober 2018 17:45

 




Förra veckan var jag på hembesök hos en kvinna på 56 år som vet att hon snart ska dö.

Hon har haft ett oerhört tufft liv.

Men själv säger hon att hennes liv varit gott.

Hon avslutade samtalet med att säga: Lova mig att du aldrig slutar växa....

Nu säger jag detsamma till dig som läser detta!


När jag kom tillbaka till skrivbordet på jobbet skyndade jag mig att skriva ner det samtalet med henne gett mig.

Avsåg att sätta in det på bloggen då, men hann aldrig.

Nu hittade jag mailet som jag skickat till min heminbox med dessa tankar.

Kanske är det så att någon som läser detta behöver det extra mycket just nu.



Du kanske inte kan påverka ett problem idag. Acceptera det då och glöm det!

Acceptera att du är människa med rätt att göra fel.

Lär känna din ilska.
Lyssna till den–den har mycket att lära dig.

Ge andra frihet.
När du binder dem med egna önskningar förstör du dem, och indirekt binder du dig själv.

Förneka ingen sida hos dig själv.
Det du nu räknar som skräp kan bli grogrund för framtids skördar.

Tro på framtiden.
Kom ihåg de gånger Du sett tragedier vändas till något gott och nytt liv springa fram ur döden.

När mörker omger dig och släcker allt hopp, lita på att Gud kan tända det på nytt.

Säg ja till alla svängar på Din livsväg.
Det är resan och inte målet som är det stora äventyret.

Du kan inte ändra på dina omständigheter.
Är du missnöjd med ditt liv – försök betrakta det på nya sätt.

Ta ett steg tillbaka och betrakta Ditt liv.
Livet är som en målning – rörigt på nära håll men en vacker helhet på avstånd.

Säg Ja till prövningar.
Det ger kärleken och glädjen mer utrymme i Ditt hjärta.

Våga växa! Ur olyckans frö gror modets och medkänslans blomster.
Jaga glädjen och den flyr sin kos

 

 

 

erens med livet och glädjen kommer över dig!

 

 

^teromsatt på negäran

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards